Woensdag, dag van de terugreis

6 oktober 2016 - Nuth, Nederland

Veel te snel is de dag van het vertrek aangebroken.
Wat zijn die 9 dagen omgevlogen, en wat was het heerlijk.

Ik heb enorm veel gezien.
Ylva heeft me alle mooie plekjes van Curacao laten zien waar ze 4 jaar geleden is geweest.
Heel erg leuk om haar stekkie te zien waar ze 6 maanden gewoond heeft.
Wat de meeste indruk op mij maakte was : Shete Boka
Wat een prachtige omgeving, met een hele grillige kustlijn!
Aan één kant was het mooi groen, daar liep je door een stukje bos heen met hele aparte bomen. Bomen met van die kronkelige takken, prachtig!
Ik heb er ook een foto van geplaatst.
Op de 2e plaats kwam : Klein Curacao.
Een schitterend eilandje ten zuid-oosten van Curacao.
Een klein paradijsje met een hagelwit strand.

Iedere dag als we terugkwamen van ons uitje, moesten we langs de slagbomen van het resort.
Hier stond een portiershuisje.
In de avonduren werd het bemand door een lief klein tenger oud mannetje.
Iedere keer als wij aankwamen, werd hij heel blij met een smile van oor tot oor, sloeg zijn handen samen, wierp ons een kushandje toe en maakte een buiging: daar word je toch vrolijk van!!

Het was een fantastische en onvergetelijke vakantie met : struisvogels en reptielen, kaketoes en ara's, prachtige stranden, een dreigende orkaan, nachtelijke autorit door een pikdonkere gettowijk vanwege een afzetting door de politie, autoalarm dat maar niet wilde zwijgen: waardoor we de wegenwacht moesten bellen, ondergelopen appartement, leguanen en hagedissen die je gewoon op het strand en op straat voorbij lopen, een boottocht/zeiltocht naar Klein Curaçao met een catamaran, en dit alles onder een heerlijk zonnetje............dat zonnetje zal ik missen als we over een paar uur weer landen op Schiphol.

En nu ga ik proberen om iets te slapen......welterusten :-)