Struisvogelfarm en reptielentuin

1 oktober 2016 - Willemstad, Curaçao

Gisteravond hebben we onder het genot van een heerlijk  megastuk chocoladetaart en een drankje van een mooie lichtshow genoten vanaf het balkon: we zaten lounge.
Ik heb wel een filmpje gemaakt, maar het is niet zo mooi te zien op film. Als je het filmpje start lijkt het net of hij het niet doet omdat er niets gebeurt in het begin: alleen maar zwart beeld met hier en daar lichtjes van de huizen. Ik zet het dus maar niet online.
Maar neem maar van mij aan dat het prachtig was zo'n lichtshow boven zee!

Vandaag zijn we naar de struisvogelfarm en de reptielentuin geweest.
Hartstikke leuk.
Bij de struisvogelfarm reden we met een grote jeep over het terrein.
Er lopen behalve struisvogels en emoes ook geiten, varkens, eenden, kippen rond.
In een kleine poel lagen 3 krokodillen.
De gids die ons rondreed vertelde alles met veel humor.
Als je veel lef hebt mag je op een struisvogel rijden.
Ze houden de struisvogel met 2 man vast, doen hem een zak over de kop en dan mag je erop gaan zitten.
Daarna trekken ze de zak van zijn kop af en begint dat beest als een gek te rennen, met zo'n 80 km. per uur!
Ik heb het toch maar niet gedaan :-)
Dan maar ara's vasthouden en ermee op de foto: is toch een stukje veiliger ;-)
Op het eind van de rondrit konden we bovenop een struisvogelei gaan staan.
Zo'n ei kan een gewicht van 200 kg. hebben, ongelooflijk!
Het voelde ook aan als een kegelbal.

Na de struisvogelfarm was de reptielentuin aan de beurt.
Wat een mooie dierentuin is dat, compact maar zó mooi aangelegd, en veel groter dan je van buiten zou verwachten.
We waren de enige 2 bezoekers op dat moment, dus kregen we een privé rondleiding.
De papegaaien mochten we niet vasthouden omdat ze wel eens konden bijten, en een ara kan echt hard bijten!!
De kaketoe mocht gelukkig wel. Wat een pracht en lief beest was dat!

Vandaag moeten we helaas een dag eerder de auto terugbrengen. We hadden hem eigenlijk tot en met zondag gehuurd, maar omdat we morgen naar Klein Curacao gaan kunnen we hem niet op tijd terugbrengen.

Ook wel leuk om te vermelden : de verkeersregels hier zijn,
Alles van rechts heeft géén voorrang. Er mag links en rechts ingehaald worden.
En wat mij opviel: niemand geeft hier richting aan.
Duwen bij het geringste op de claxon.
Maar, het went snel ;-)
Ook de tankstations zijn anders: hier moet je eerst betalen en daarna kun je pas tanken.
Eigenlijk beter dan bij ons, zo kun je niet zonder te betalen wegrijden zoals bij ons helaas wel eens gebeurt.

Morgen dus Klein Curacao.
Hopelijk zit het weer wat mee.
Door de orkaan Matthew is het weer erg onstabiel, en voor morgen is er regen en onweer voorspeld, dan moet je niet op een klein eilandje zitten, waar je normaal gesproken naartoe gaat om te zwemmen en naar schildpadden kijken.
We gaan met een catamaran : zal ook wel lekker schommelen als het flink waait.
Op de heenweg varen we met de motor omdat we tegen de golven in moeten, maar op de terugweg zeilen we terug.
We gaan het meemaken morgen..........áls het doorgaat!
I hope so!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Jos:
    2 oktober 2016
    Doeme toch...had graag wel een foto gezien van het struisvogel rijden :-) Maar de andere foto's compenseren het natuurlijk wel...Beste Franci, kei toffe foto's en was "en is" leuk om je reisverhaal te lezen. Geniet er nog van!!!
  2. Franci Coumans:
    2 oktober 2016
    Dankjewel ....zullen we zeker doen.
    Het is heerlijk hier!