klein Curacao

2 oktober 2016 - Klein Curaçao, Curaçao

Vanmorgen was het vroeg opstaan.
Om 6:45 worden we al opgehaald met een busje om naar de startplek te gaan van de catamaran die ons naar Klein Curacao brengt.
Ontbijten hoeft niet want dat krijgen we op de boot.
Omdat Ylva de vorige keer toen ze naar Klein Curacao was geweest al wat last van zeeziekte had, hadden we tabletjes meegenomen.
Je kunt maar beter voorbereid zijn!
Het is alleen de heenreis die heftig is.
We zaten met nog een ander stelletje in de bus. Toen we het over de heenreis hadden en ik hen vroeg of ze iets bij zich hadden tegen misselijkheid zeiden ze van niet.
Ik heb hun maar een pilletje aangeboden ;-) zodat ze niet de vissen hoefden te voeren :-)
Achteraf was zij me heel dankbaar! Ze heeft er voor de terugreis nog eentje gevraagd.

Op de heenweg moesten we tegen de golven in varen. Hierdoor kregen we af en toe een flinke golf water over ons heen.
Zeker als je langs de reling  stond, waar wij dus stonden
We kwamen hierdoor aan als verzopen katjes.
The warm water bucket challenge.

Wat een mooi eilandje is Klein Curacao.
Kristalhelder water en mooi wit zand.
Er zwemmen normaal massa's schildpadden rond, vandaag echter maar eentje.
Schildpad Joe werd verteld.
Hij is helemaal niet mensenschuw en komt gewoon naar je toe gezwommen.
Ook ligt er een scheepswrak en een motorjacht op het eiland.
De vuurtoren die erop staat is grotendeels vervallen.
Je kunt helaas niet meer de toren in, de vloer is ingestort.

Om aan land te gaan moesten we in een rubberboot.
Met zo'n 8 personen zittend op de rand richting strand.

Om te lunchen moesten we weer terug naar de boot.
Dus weer in het rubberbootje om te gaan barbecuen.
Schildpad Joe had dit blijkbaar ook in de gaten want die zwom constant om de boot heen....hopend op hapjes :-)

De terugreis was helemaal fantastisch, we gingen zeilend terug.
Heerlijk rustig zonder motorgeluid!
Er stond alleen heel erg weinig wind dus na zo'n 3 kwartier ging toch het zeil naar beneden en werd de motor weer aangezet.
Normaal zou de zeiltocht zo'n 1,5-2 uurtjes duren, maar  omdat de wind zo zwak was zouden we niet voor het donker terug zijn.

Het was weer een fantastische dag!
Wel weer bewolkt helaas, maar toch heerlijk warm.
Dat kon je aan sommigen ook zien, die waren knalrood.
Tsja niet insmeren  is hier niet verstandig!