The day after

30 september 2016 - Willemstad, Curaçao

De meeting met Matthew is aan onze neus voorbij gegaan.
Van de ene kant gelukkig maar ik vind het ergens ook best wel een beetje jammer.
Geen spectaculaire beelden voor jullie helaas.

Vandaag (vrijdag)  hebben we wel nog last van de naweeën van Matthew.
Dat wil zeggen: regen
Vanmorgen was het nog best redelijk weer, wel bewolkt maar het was op het strand heerlijk.
Wel was de zee erg onrustig.
's middags  hoorden we op de radio al waarschuwingen om niet het water in te gaan, en het beste was om het strand vandaag te vermijden.
Rond 20:00 hebben ze weer zware onweersbuien voorspeld en zware regen.

Gistermorgen zijn  we naar Punda geweest: halverwege begon het enorm te regenen.
De straten liepen gelijk onder, sommige stukken stond het wel zo'n 40 cm. hoog.
Een hele sensatie om daar doorheen te rijden.
Dus we dachten toen al: "vanavond zal het wel helemaal losbarsten als Matthew aan land komt"
Niet dus ;-)
Het heeft niet eens geregend, wel achter de heuvels iets geonweerd, maar in onze beurt hebben we niets gemerkt.
Jammer, we zaten er al helemaal klaar voor, op het balkon (later uiteraard achter de schuifpui)
Vanavond zou het dus weer gaan onweren: misschien kan ik dan wel mooi filmen......als het tenminste aan onze kant is.

Eergisteravond toen we naar het hotel terugreden was de weg afgezet door de politie.
Er werd ons gezegd dat we om moesten rijden: we kregen een soort van uitleg hoe we moesten rijden om bij het hotel te komen.
Nou, ga maar zoeken : zonder tomtom, in het donker, zonder straatverlichting, over een zandweg, door een of andere gettowijk
Maar, we hebben het gevonden: zijn toch wel trots op onszelf ;-)

Gisteren en vandaag waren alle bezienswaardigheden helaas gesloten: zoals de struisvogelfarm en de reptielentuin.
Allemaal n.a.v. de storm : wat achteraf een storm in een glas water was!
Maar natuurlijk wel goed dat ze goed voorbereidt waren.
Het sea aquarium was gelukkig wel open vandaag.
Toen we aankwamen begon net de dolfijnenshow.
Helaas moesten ze die afbreken omdat het begon te onweren.

Vanavond dus op het balkon zitten afwachten of er een mooie onweersbui boven de zee te zien is.

Zo ja, filmpje volgt ;-)

Morgen gaan we nogmaals kijken of de struisvogelfarm en de reptielentuin open zijn.