dag van vertrek

27 september 2016 - Willemstad, Curaçao

dinsdagmorgen 27 september

Het is 4:30 als de wekker, eigenlijk telefoon af begint te lopen.
Pfffff, we hebben allebei niet geslapen.
Nou ja heeeel even, waarin ik ook nog droomde dat de telefoon van Ylva tijdens het opladen begon te roken en toen ik er snel de stekker uittrok in tweeën brak.
Zoiets droom ik dus weer  whahahaa!
We geven beiden het matras de schuld van onze slechte nachtrust
Dat leek wel een plank, of zoals Ylva zei : een baksteen: wat misschien meer in de buurt kwam.
Och ja, dat krijg je als je een budget hotel boekt, dus we moeten niet klagen.
Het is per slot van rekening maar voor 1 nachtje.
Trouwens, er was wél airco op de kamer. Deze was ook wel nodig want het was 28 graden zonder de airco!

De Schiphol-shuttle vertrekt om 5:15, dus gauw wassen, aankleden en naar buiten om te wachten op de bus.
Een hele vrolijke buschauffeur: heerlijk zo in de vroege ochtend, brengt ons in een rap tempo naar het vliegveld.

Vlug inchecken en de koffers dumpen, en dan : koffie!!!
Dit is 's morgens mijn eerste levensbehoefte, samen met een heerlijk vers knapperig  broodje, yammie!!!

KLM maakt zijn belofte waar: stipt op tijd kunnen we boarden.
Om 7:30 kunnen we aan boord van de Boeing 747 voor een lange zit van zo'n 9 uur naar Sint Maarten waar we een tussenstop hebben van 1 1/2 uur.

We zitten nog geen uur in het vliegtuig als ze langskomen met een ontbijt.
Och, dan nog  maar een 2e  uitgebreid ontbijt, het eerste ontbijt op het vliegveld was maar klein haha
En heel belangrijk : koffie :-)  misschien helpt het om goed wakker te worden.
Hoewel, wakker worden? Kun je dat zo zeggen als je niet geslapen hebt?
Wakker blijven is hier misschien meer op zijn plaats ;-)
We worden goed verwend tijdens de vlucht. Regelmatig komen ze langs met drinken en zelfs met ijs : we kregen er 2 :-)
"Op is op":, zei de stewardess
Het warme eten was ook best lekker, pasta met pesto, een salade, broodje, wat te drinken en  een lekker toetje.
Ik heb nog nooit zo veel gegeten op een paar uur tijd :-)
En best lekker ook:
KLM = Kei Lekkere Maaltijden
De lange vlucht valt reuze mee!  We hebben ons helemaal niet verveeld. Door al het eten ;-)

De tussenlanding op Sint Maarten viel een beetje tegen.
We zaten niet bij het raam dus konden we niets van het strand zien tijdens de landing.
Ook mochten we het vliegtuig niet uit.
Omdat we stil stonden werd het in het vliegtuig ontzettend warm, ondanks dat we de raampjes moesten dichtdoen en de blazers helemaal open zetten.
Maar dat was snel weg toen we weer de lucht ingingen richting onze eindbestemming: Curacao, waar we landen volgens planning: om 13:30

Daarna gaat het allemaal in een reuze tempo: om 14:30 zitten we al in onze auto.
Een dikke Toyota Yaris Sedan.
Helaas is er geen TomTom op Curacao, dus op de ouderwetse manier naar het appartementencomplex, via de papieren kaart ;-)
Het appartement is prachtig! Een hele grote keuken, woonkamer, slaapkamer met zelfs een walk-in closet :-)
Heerlijk balkon met schitterend uitzicht........maar helaas geen wifi.
Ik zal dus iedere keer voor internet verbinding naar de lobby moeten gaan :-(
Dat wordt dus : verhaal schrijven en het daarna kopieëren naar het blog.
Ik zal de foto's daarom gewoon in een algemeen album zetten.

Vandaag doen we verder niet zo heel veel.
Buurt verkennen en even wat boodschappen doen.

Daarna, lekker vroeg naar bed.....Nederlandse tijd is dit 2:30 : niet echt vroeg dus!
Morgenvroeg gaan we om 10:00  even naar de bijeenkomst van Corendon.
Daar krijgen we allerlei info en kunnen we de boottocht boeken naar Klein Curacao.
Daarna richting Westpunt, naar een ruw stukje kust!

Voor nu, welterusten :-)